tisdag 8 februari 2011

vad tycker ni?


jag har lovat en bildbomb men den kommer sen när jag själv får bilderna! tog bara några med min mobil och det är inte världsbäst kvalla på dom precis.. och när jag har fått bilderna så berättar jag om resan också!=) lite skvaller också kanske, om ni har tur;)


men från en sak till en annan, otrohet!
vad tycker ni kvalificeras som otrohet? om man strular med någon, har sex med någon, pussar någon eller rent av när personen börjar smsa med någon annan? själv har jag faktist inte bestämt mig än, eller ah, det är inte okej att strula med någon annan, det tycker jag inte men att ha sex med någon tycker jag är 100 gg värre och DÅ kan man kalla det otrohet. jag har faktist själv gjort de misstaget mot någon som jag tyckte om grymt mycket, strulat med någon annan och jag mådde skit över de. men jag vet inte om jag tycker att de ska kvalificeras som otrohet, de va fel okej, de var väldigt fel av mig, men otrohet förknippas oftast med sex. vad tycker ni kära läsare, äre okej att strula med någon annan eller äre rent av förjävligt?
OCH om någon är otrogen, vem ska man bli mest sur på, personen som ÄR otrogen eller personen som han/hon va otrogen med?
och äre okej om man har det dåligt i sitt förhållande?
och ska man berätta om man har varit de eller inte berätta alls? menar, '' de hon/han inte vet, skadas han/hon inte av? '' eller? och om inte personen som har varit otrogen, berättar, ska då den han/hon va otrogen med berätta?
Svara nuuuu, jag vill veta vad ni tycker!

00.51

7 kommentarer:

  1. sms och att vara med personen är ok men längre kan du inte gå :P

    Bli sur på den du är tsm med om hon/han är otrogen den andra personen är bara dum som gör så men gör ändå inget fel

    SvaraRadera
  2. Är man i ett kommiterat förhållande och går bakom ryggen och såsom kysser/leker eller har sex med någon annan är det i mina ögon otrohet. Är man tillsammans med någon ska man hålla sig till den personen och ingen annan, vill man hålla på med någon annan är det fan bara att avsluta förhållandet innan. Sen är det så att man helt enkelt har det dåligt i förhållandet, avsluta det bara? Varför vara i ett förhållande du inte trivs i och sedan gå bakom ryggen? Det hänger inte ihop för mig.

    SvaraRadera
  3. Strul är väl början till otrogenhet

    SvaraRadera
  4. Jag tycker otrohet är när man gör ngt mot ngn annan som man själv inte vill att den andra ska göra... Tycker ni inte att de är okej för er kille att ha sex-sms med en annan tjej så ska ni själv inte göra det. :)

    SvaraRadera
  5. Jag försöker alltid tänka såhär: gör man något med någon annan som man inte skulle kunna göra framför sin kille/tjej är det otrohet. Själv skulle jag bli sur om min kille flörtade med andra och det skulle kännas lika illa men jag skulle nog inte kalla det otrohet, vid en kyss tycker jag att gränsen går.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att otrogenhet har väldigt mycket med "inställningen" att göra. Sms kan man ju också vara otrogen genom, det beror ju på vilken anledning man smsar med den andra personen. Sen håller jag väl med, om min pojke nu ska va med nån annan får han faktiskt göra slut först.. För otrogenhet kan ju ha många olika anledningar, ibland kanske personen är osäker på förhållandet eller på sig själv och ibland kanske den helt enkelt vill vara djävlig.

    SvaraRadera